RENSA UT


Stack mig in hos bekanta på vägen hem från stugan. De har precis fått färdigt sin sommarstuga - nej, sommarhus är det nog mer och upptäckte en intressant grej i mig själv. 

Ännu för något år sedan skulle jag säkert tyckt att den stil de valt hade varit för enkel, 
för minimalistisk, för sparsmakad. Men nu kändes den bara otroligt behaglig. 

Jag har ju snusat på det här med minimalism ett tag, men är långt ifrån att kalla mig så. 
Däremot är det länge sedan jag shoppat, så även om det inte åkt ut så mycket grejer så har 
det definitivt inte kommit in något heller. 

Tidigare i somras hade jag några goda barndomsvänner på besök till stugan och en av dem
undrade hur jag kunde ha så lite "stök" , dvs sådant som gamla tidningar, udda kläder, sådant 
där man tror man kommer att behöva men aldrig egentligen kommer att behöva. 

Och visst har jag sådant - också. Men inte så mycket. Är rätt bra på att aldrig ta in det.
Till stugan, till hemmet - då slipper man besväret med att försöka bli av med det...

Så att ha en viss "inredningsstil" är inte alltid att ständigt välja nytt utan att välja
bort allt sådant som inte passar - eller behövs. 

Lite inspirerad av deras mycket rensade stil blev jag lite inspirerad
att faktiskt gå igenom vad jag har och rensa lite mer. 
Lite som myrorna gör i sin stubbe, bär ut allt som är onödigt. 

Men hörni - ha en skön ny vecka. 



Inga kommentarer: