FAVORIT MÅNAD


September är min favoritmånad med alla sätt man möjligtvis kan mäta.
Finns inget ont att säga om den månaden! 

Det lutar åt fint väder också framåt veckoslutet och jag känner att om 
bara ryggen håller sig på fortsatt gott humör så skall nog svampskogen
få besök av mig och min hund. 
Kanske plockar jag lite lingon också? Vem vet, men ett skogsveckoslut
skall det bli alla fall. Det är helt klart! 

Det är nu bara så att det finns höstmänniskor och så finns det HÖSTmänniskor. 
Jag hör till den senare kategorin. 

Nämen bara såhär.

Det småregnar idag. Det är lite höstvibbar i luften. 
Och jag sneglar på hunden; - Skall vi inte ta en promenad i regnet? 

Hon kryper djupare ner i sin dyngrotta. Regn är inte hennes grej.
Tänker att jag skulle aldrig få samma bisarra tanke att ta en promenad i 
regnet på våren, inte på sommaren, inte på vintern. 
Men höstregn. Det. Är. Underbart. 

Lika ivrig som jag på våren är att plocka fram mina sommarskor, lika
ivrigt dammar jag av mina tjockaste ylletröjor på hösten och 
sneglar på stövlarna som står radade på hyllan 
i garderoben under sommarmånaderna. 
Så har det alltid varit. Redan då jag gick i skolan kunde jag 
bli irriterad på sommarvädret som fortsatte trots att skolan börjat.
För då skall det bli höst! Basta! 


1 kommentar:

Maggi sa...

Tack Tove - ryggen verkar fortsätta sitt goda humör. Det blir nog en bra månad, det här.