DYR UTRUSTNING

Det är ju så att om man har fotografering som jobb eller om man
är en ivrig amatör så tenderar utrustningen att bli mer och fler. 
Och det är inte bara kamera och objektiv och andra tekniska attiraljer, nej, vet ni, 
det är hårdskivor och puts-set, olika filter och ryggsäckar...

Ovan ser ni min stora ryggsäck. Den sväljer nästan hela min kamerautrustning 
och datorn och filter och extra batterier och extra minneskort och ett anteckningsblock 
och och och...men så väger den därefter vilket betyder att det inte är något
som jag släpar på då jag skall ut och fota något. 

Oftast vet jag vad det är jag skall fota och då räcker ofta ett par eller tre av mina
objektiv till. Bör nämnas att om jag fotar OIYLT-foton så har jag 
också en reservkamera med, men det är en annan historia. 

Men då jag bara fotar för mitt eget höga nöjes skull så där till vardags så vill jag gärna
ha så lite som möjligt att släpa på. 


Dessutom så hör jag till dem som hellre har en riktigt enkel väska/ryggsäck,
har inget behov av att göra folk uppmärksammade på att jag släpar på 
relativt värdefull kamerautrustning, vilket proffsväskor ofta gör.
Har en riktigt bekväm liten ryggsäck för turer ut i naturen, den är knallorange vilket
är ett medvetet val, för då ser jag den lätt då jag lämnat den vilande mot en
trädstam även om jag gått en runda i skogen omkring. 

Men till vardags är jag mer sparsmakad i mina färgval, och ja...jag gillar ju dämpat. 
Så när jag senast var till IKEA så hittade jag Den Optimala Kassen! 

Den har det underbara namnet DRÖMSÄCK och för mig är det just precis vad den är! 

Den finns i min favoritgröna färg. Den är en kass och ryggsäck i ett. 
Den har precis lämpligt med fack till det jag behöver. 
Den sväljer min dator. 


Och med ett inlägg från en gammal kameraryggsäck får jag med mig två objektiv. 
(Kameran och det tredje (långa)objektivet har jag oftast ändå i handen). 
Har jag bara ett kort objektiv på ryms hela kameran i väskan. 

Den ser just så enkel och stilren ut som jag vill ha det. 
Och så kostar den 20 €. 



Hade med den idag på dagens utfärd och den var bara perfekt! 

Undrar om jag inte skall åka till varuhuset och köpa en till i 
natur-vitt - också. Och i samma veva säljer jag bort ett par
ryggsäckar som jag skaffat under årens lopp. 
Enkel, simpel och fånigt praktisk utan en massa 
onödigt tingeltangel är denna väska. 

Lite smått genialisk faktiskt! 


Inga kommentarer: