MAJ I BILDER


Maj har ju förstås varit så mycket mer än det här. 
Men här ett litet potpurri i alla fall.

Murklor! Aningen överraskande hittade jag murklor i trädgården som 
vi förvällt på alla tänkbara sätt som man skall göra med denna
ändå giftiga svamp. Och många kan tycka att man kunde bara låta bli
den då den, som sagt, ändå är rätt giftig. 
Men den bara är så god! 

Nu när sommarvärmen så sakta börja komma glömmer man hur mycket
regn och rusk och till och med snö vi fick i nacken på oss under maj månad.

Jag sådde mer än jag gjort på eviga tider, främst genom att jag fortsatte jobba
hemifrån och hade bättre koll på att vattna i tid (och otid). Sådde sega
palmkålsfrön som tog en evighet på sig, men också snabba squash som det 
är en glädje att följa tillväxten på! 

En av vårens absoluta favoriter är mina svarta violer. 
De är bara så gaaaaaalet fina!
Liksom den vilda pelargonen som jag bara älskar!
Växer så det knakar i krukkanten.

Som en senare sommarpotatis-sort satte jag några lila
potatisar. Har ju temat i trädgården från blå-lila till rosa-vinrött. 
Potatisen kommer att passa så bra in i gänget! 

Och ja! Ni läste rätt! 

Jag planerar för hösten. Helt knasigt! 

Men det är faktiskt så att det är nu man skall skriva upp var man 
vill att det skall finnas lökblomning och annan tidig blomning nästa vår. 

Tror du att du kommer ihåg i september var det var glest i rabatten.
Näe, tänkte väl det.....;)


Inga kommentarer: