DEN TIDEN AV ÅRET....



November (- och Februari -) månaderna som jag har så svårt att älska.

Plötsligt inser jag dock att alldeles strax bjuder november på 
den vackraste av högtider - allhelgona-helgen.

Kanske jag överdriver dysterheten i november?

Utmanade mig själv med att försöka knäppa 30 vackra bilder i november.
Inte en per dag - men en för varje dag.

Skall försöka hitta det vackra i de stunder där
 allt somnar in, slocknar, bleknar, mörknar.
Där världen blir till ett skymmer och nyanser bleknar och 
konturer suddas ut. 

Där ljud dämpas och nästan försvinner.

Årstiden där längtan gror.
Så stilla, så vänt, så tyst längtande.



Tranornas skrän har tystnat. Gässens tjatter likaså.

Samtidigt som jag längtar till alltings återkomst, skall
jag försöka bli bättre på att ta in det som finns i stunden.

Det som ibland kan vara aningen svårt att älska.

Som November till exempel.

*

Men jag skall ge det en chans. Jag skall försöka.





Inga kommentarer: