NÄR HJÄRTAT FLADDRAR TILL...


...ja, jag kommer nog aldrig att tycka att någon blomma är så fin som julrosen.
Och när våren kommer och den står där, ja då blir jag bara riktigt 
fladdrig i hjärt-trakten. Varje gång! 

Efter påsken har det varit både det ena och andra projektet på gång, och
mellan de redan avtalade projekten så dyker det upp nya uppdrag.
Nästa vecka hittar ni mig på trädgårdsmässan i Helsingfors,
med på ett litet hörn med Bokashi - kökskompost Finland.

Väldigt intressant. Har skrivit några artiklar i ämnet till olika tidningar 
och mottagandet har varit oerhört positivt på alla plan! och från alla håll.

 Skall bli oerhört intressant att nu på trädgårdsmässan få möta människor som 
hållit på med Bokashi-kompostering en tid, men också att få berätta för 
de som inte ännu känner till detta hur oerhört enkelt och bara liksom genialiskt
det här sättet att ta hand om sitt köksavfall är! 

Men det kan jag skriva mer om en annan gång! 


Nu är det fredagskväll och koltrasten har tystnat därute i trädgården.
För idag. I morgon är han igång igen.
Och det är alldeles, alldeles underbart! 

Våren kommer med härliga jätte-kliv känns det som nu.

Precis som jag tycker den gör varje vår bara den väl kommer igång, 
och jag gör mitt bästa för att hänga med! 

Så där att det fladdrar till i hjärtat på en.
Och det är alltid bra det! 

Inga kommentarer: