DENNA VÄNTAN...

...jo, jag vet! 
Jag blir lite ivrig. När snön har smultit så vill jag så inbilla mig själv och 
liksom så in i vassen leka att det blir varmvår på direkten.
Fast jag vet, att så är det ju inte. Inte på dessa breddgrader.
Men man vill ju! 

Vilket då leder till att det står en och annan växt och väntar på
verandan. Väntar på att få hitta sin plats i sommar.


Ännu är det oklart om de flyttar ut till stugan eller
stannar här över sommaren.
Det beror på min arbetssituation, hur mycket jag 
kan vara på stugan i sommar.
Hoppas på att få några jobb som skulle möjliggöra att vara nästan 
hela sommaren därute.
Något jag drömt om sedan stugan blev färdig för
snart trettio år sedan.

Att kunna vara därute i skärin, i skogen och kunna jobba därifrån.

Vi väntar...
växterna på verandan och jag.
På svar.



Jag menar... hur fint skulle det inte vara?

Inte för att det nu går någon större nöd på mig här i stan heller,
men det har blivit lite som en fix idé för mig att faktiskt 
"flytta ut" till stugan en hel sommar.

Nå, det återstår att se hur det blir.

Så vi väntar...



2 kommentarer:

Grynbär sa...

Vilket fint olivträd! Vad är din hemlighet? :) Mitt olivträd har flyttat ut på balkongen nu och mår hoppeligen bättre snart. Under vintern tappade den massvis med blad.

Maggi sa...

Just det här olivträdet är nyinförskaffat för i år. Har ändå lyckats hyfsat bra med att övervintra olivträd innan, bara man har en sval plats för vintern åt dem. Vilket jag tyvärr inte haft den senaste året. Glasverandan här är lika kall som ute vintertid så funkar bra höst och vår. Men vintern...den blir lite väl tuff. Och inne i huset är det tyvärr både för mörkt och för varmt....Så just gällande detta olivträd är hemligheten inte min utan plantskolans....;)