TÄNK ATT FÅ VAKNA...


...tidigt en morgon.

Med ljuset händer det allt som oftast att jag gör det.
Vaknar tidigt. Fåglarna sjunger. Koltrasten tar ton.
Även om det är mulet och grått i naturen så händer det saker därute! 

Och här inne! I morse när jag tassade ut i vardagsrummet så hade den första 
magnolia-knoppen slagit ut. 
Och det är fler på kommande. jesss...jessss....jesss.

Och medan jag fyller på vattenkokaren i köket börjar jag nynna på
en visa, egentligen väl en gammal folkvisa, 
eller en psalm, 
ni vet:

Morning has broken, like the first morning.
Blackbird has spoken, like the first bird.
Praise for the singing, praise for the morning.
Praise for the springing fresh from the world. 


Tänker att den visan passar så bra för just den här dagen.

Hela dagen har jag haft låten i huvudet, nynnade på den nu och då.
En fin visa helt klart! 

Nu är jag ju ingen morgonmänniska så där av naturen, men när
jag någon gång får uppleva att vakna själv, tidigt en morgon...

Då är det nog så fint ändå! 

Det här med först vårtecknen.
En kan inte annat än gilla läget! 

1 kommentar:

Viola_T sa...

Jag gillar verkligen dina reflektioner.
Våren känns även om det är mulet.
Glad vår på dig!