SPIRAR, SPIRAR....


...ja, jag hör ju till de där som håvar hem lökväxter med stora håven när
ljuset äntligen är här. 
Och pärlhyacinten är min absoluta favorit! 

Är det sedan en enda liten en eller ett helt fång.


Sak samma - de är så fina. 
År efter år efter år. 

Lite lagom småtrött efter en sen kväll,  då ett stycke svågers jämna år firades långt in 
på småtimmarna, gick dagen åt att läsa om trädgårdsplanering och 
faktiskt försöka knyta ihop några idéer inför sommarens trädgårds-
projekt ute i skärgården.


Bara det skulle bli vår på riktigt nu, så man kunde sätta igång att förverkliga planerna! 

En börjar bli lite otålig redan...

I övermorgon åker jag iväg till mellaneuropa och kommer att snurra 
runt där i en knapp vecka ungefär. Främst blir det tyska motorvägar hitåt och ditåt, 
lite Schweiz om tid ges och månne det inte blir så att jag kurvar in på någon mindre 
väg i mån av tid och ser vad som gömmer sig där.
Jag älskar att resa så här. 
Bara boka flyg. Hyra en bil.
Inga hotel bokade, tar det sedan när jag ser var jag är när det börjar skymma.
Har ett par ställen att vara på vissa dagar, så att så pass mycket 
planering behövs, men resten av dagarna och transporttsträckorna, ja
det får bli som det blir helt enkelt.


Och så när jag landat därifrån så blir det att packa bilen proppfull med
grejer och dra ut till stugan. 
Ett par dagar för mig själv därute i skärgården mitt i skogen, i den stora 
sköna tystnaden, bara jag och djuren.
Ett litet stilla andetag i skön ensamhet innan det blir till att välkomna 
både en och annan på påskmiddag.

Och efter det blir det ett intressant projekt på ett par veckor.
*

Så jag kan längta och vänta till allt detta! 

Inga kommentarer: