FÅGELBRÄDET SOM FÖRSVANN...

...ner i snömassornas omättade mage.

Ja, vad säger man? Humorn är lite på upphällningen när det gäller snömängderna, och det känns som om inget annat just nu upptar tillvaron med samma intensitet.

I går landade en smärre alptopp på min bakgård. Traktorn som samlade ihop de ansenliga högar som vi samlat runt våra små hus, längs våra små gångar. Det ryms inte hur mycket snö som helst kring små hus, längs små gränser. Så traktorn kom och körde bort dem.
Och valde att parkera allas högar precis utanför min bakgård.
Jahap, jahap...visst är det lite exotiskt med nya vyer från köksfönstret, men jag vet inte om jag helhjärtat vill glo in i en snövägg de följande månaderna. För det kommer jag att göra!

Vi talar om meter på meter på meter på meter med snö. Det lär dröja innan det behövs rensas ogräs där...

Och fågelbrädet, ja det försvann i dagens snöstorm.

I övrigt händer det inte så mycket. Vinterförkylningen har tagit ett stadigt tag i mig.
Brukar inte höra till dem som springer vid första nysningen till läkaren, men igår besökte jag faktiskt en sådan för att min arbetsgivare tyckte så.

Jag kom ut med ett sjukintyg, antibiotika och den något överraskande uppmaningen om att jag skall komma ihåg att snyta mig!

-Eh??!!

Jag vill inte vara tråkig nu, men det var kanske den mest idiotiska kommentar jag hört av en läkare, någonsin!
Det är ju det enda man hinner, och orkar för den delen, göra när man är förkyld.
Jag vill helst inte tänka på hur det skulle se ut om man inte skulle snyta sig.
Nä, jag gissade det - det vill inte ni heller!

Hoppas jag snart är såpass klar i hjärnkontoret och att min tillvaro fylls av lite annat än
s n ö, så mina inlägg skulle få lite mera varierande innehåll.
Jag jobbar på det - jag lovar....;)

Näää, nu skall jag gå och snyta mig - så jag bara inte glömmer....


1 kommentar:

G:a Affären sa...

Sitter här och skrattar hejdlöst...inte åt snömängderna utan doktorns rekommendation, undrar om det är det de lär sig under den långa utbildningen!
Katten och hunden ser ut att trivas ihop även om det är på kattens villkor.
Nu ska jag lyssna på Pernilla! Och du -glöm inte....
/Cia