ÅTERANVÄNDNING...

...är ju någonting vi alla skall flagga högt för, alltid.
Och vet ni, det är något jag faktiskt tänker på då jag släpar hem någon gammal möbel istället för en ny. 
Det är en delorsak varför jag gillar gamla möbler. 
De har redan funnits, innan de blev mina. 
Och kommer förmodligen att fortsätta sitt liv efter att de lämnat mig. 
Om de gör det, vill säga.
Jo, jag kanske sätter någon euro mer ut i inköp, men återförsäljningspriset är också garanterat ett annat om jag, mot förmodan, skulle tröttna på någon av dessa gamla godingar.
Jag tycker att de är så tokvackra, dessa möbelgamyler, 
jag bara får något glittrigt i blicken, 
och en värme i hjärtat som  gör att jag tycker om dem på alla möjliga sätt.

Men också för att de är återanvända. Av andra före mig, av mig, och av andra efter mig.

Åh, jag kunde tala mig hes om återanvändning, men nu är det ju så att jag redan är hes av helt andra orsaker, så vi struntar i det. 
Denna gång....;)

MEN jag har faktiskt återanvänt något annat idag också. Eftersom förkylningen (har ni nu alla hört att jag är förkyld, hahhaa???) håller mig borta från mitt arbete, borta från min renovering, borta från allt som kräver större ansträngning överhuvudtaget, har jag pysslat lite.

Jag, som inte är sådär väldans sax-och-lim-pysslig av mig har faktiskt sysslat med just det idag. 

Vid ett skede tog jag hem ett tapetprov med franska vinetiketter på, som jag funderade på att skulle få pryda en av mina köksväggar. Eftersom jag vet med mig själv att jag ändå kommer att ha en massa dittendatten i mitt kök. Pynt, mer eller mindre ovidkommande i köksmiljö, så valde jag att hålla köksväggarna helt vita. 
Så, nu hade jag lite tapet överlopps, och eftersom jag
 a) vill göra något med tapeten som ändå fanns
 b) hade en tråk-tråkig dag
så blev det så att jag pimpade lite tändsticksaskar.

För i ett ljus-älskande hushåll som detta ligger det tändsticksaskar framme lite här och där.
Och då kan de ju gärna vara lite snygga.
Och liksom passa in.

Dessutom går de ton-i-ton med katten....också.

*heh*

Inga kommentarer: