EN GLAD DAG...

...egentligen utan någon speciell orsak alls. 

Konstigt nog faktiskt, för frukostbrödet var sådär måndagstorrt och tråkigt som det kan vara ibland, vissa saker strulade till sig på jobbet, och gjorde att jag inte kom vidare med det jag skulle. Jag måste tanka bilen, vilket kan få mig lite ur balans nästan varje gång, för jag hatar att göra det. Ja, och så började det regna när jag var ute med hunden på kvällspromenad.
Bibban hade inte boken jag tänkt låna, och mjölken hade surnat i kannan.

Men ändå har jag varit glad och nöjd med min dag.
På ett sådant där lojt sätt som känns som sköna sockor i stövlarna.
Lite tryggt och varmt sådär. 

Men sådär extra glad blev jag då jag hörde om att väninnan Anna med bloggen:
http://makaronimamman.ratata.fi/
blivit nominerad i Bloggpriset 2011 under Årets bäst skrivna blogg.

Håller tummarna! Härligt!

Och nu tusan, skall jag uppdatera listan på bloggar jag läser, har varit skamligt dålig på det...det finns några riktiga pärlor som skall in där nu!
Ja, det skall jag ta itu med för nu, städa upp i bloggen för ser ni, jag har bestämt mig att lägga renoveringen i julvila.
Det får vara bra såhär, för en tid.
Nu blir det lite julfrid bland penslar och sandpapper.

Kanske det är därför jag är så glad?
Och för Anna förstås!!!


2 kommentarer:

G:a Affären sa...

Tryggt och varmt, ja det förmedlar din bild, jag gillar den verkligen!!!
Jag måste kika in till den där makaronimamman, är hon mer slagfärdig i sitt språk än vad du är?
Önskar dig en skön tisdag, och inte behöver du tanka bilen heller...
Kram
/Cia

Anna Gullichsen sa...

Din blogg är helt enkelt underbar, det säger jag bara, ett konstverk i ordets rätta bemärkelse.
Tack för uppmuntran och uppskattning, vice versa min vän!