VÅÅÅÅÅÅR!

Hej igen:)
När inte våren riktigt ville hitta hit till mina breddgrader tänkte jag att det är väl bäst att ge sig iväg och kolla var tusan den håller hus...
Ryggsäcken på ryggen, passet i fickan och kameran runt halsen...
...och HÄR hittade jag våren :)

Hälsningar från Budapest! 25 grader och sol! Gröna gräsmattor och den där ljuuuvliga skira grönskan som gör mig snurrig som en yrvaken humla...
Åh, himmel vad det är vackert! Och vad värmen ändå är skön!

*längtar*

Här hemma har det inte blivit sådär mycket påskdekorerat...det blir det sällan, för oftast åker jag iväg för att väcka stugan från sitt ide till påsk. Så blir det i år också.

Men lite pyssel blev det i allafall. Eftersom det blev att ta lite vad som fanns hemma i knutarna, fick ett ägg en fjäderskrud och rosett.

Sen finns det ju något som jag plockar fram varje år...

En söt porslinhare som jag haft typ alltid...den kommer fram år efter år..och sen blir det inte så mycket mer...

Usch, vad påsktråkig jag är märker jag nu...*fniss*

Men NÅT nytt har jag ändå...
Dehär äggskalen släpade jag hem från Budapest. Tyckte om spetskänslan i dem.
Det större är ett gåsägg och det mindre ett stort hönsägg (eller kanske ett ankägg av storleken att bedömma?) Min fågeläggkännedom är nog inte nåt jag skulle tala högt om...hehe.


Satt just och lyssnade med ett halvt öra på väderleksrapporten på TV och det utlovades sol och 15 grader varmt till påskhelgen. Inte är det 25 grader...men ganska nära...:) Och fullt tillräckligt, så inte chokladäggen smälter när jag skall gömma dem ute i terrängen, så mina ungar (också 20-åringen) får ge sig ut på ägg-jakt!

Om inte jag hinner rista ner några runor här innan helgen, så vill jag redan nu önska er en

SOLIG, VARM, GUL, SKÖN, VÅRIG

P Å S K

Kram,

1 kommentar:

Nicole sa...

Här är det inte riktigt 25 grader heller...
Vilka söta påskdekorationer du har! Hoppas ni får en riktigt fin påsk!