VÅRSTÄDNING...

...är sannerligen det jag borde ägna mig åt! Garderoben storknar av alla tjocka tröjor och korgen i tamburen svämmar över av yllehalsdukar och vantar. Fönstren är inte rena...
Tamburgolvet täcks ännu av den tjocka gråa vintermattan som sväljer otroliga mängder sand och sånt som släpas in med grova vinterkängor. Mattan är dammsugarens mardröm, men en välsignelse för min sinnesfrid. Hihi...Men den borde ut nu!
Men vad gör jag?
Känner mig som en yrvaken humla,
vill bara vända näsan mot solen och njuta!

Så istället för att ansvarsfullt rusta till storstädning går jag ut i trädgården och sniffar på våren och kollar in vårtecknen som sticker upp lite här och var genom myllan!

Snödropparna är bara så fina! Både de dubbla och dehär enkla...

Sen är jag ju ingen stor vän av gula blommor, men dehär krokusarna välkomnar jag varmt varje vår, för de är mina tidigaste krokusar! Snart kommer de att täckas in av olika perenners frodiga blad, men just nu är de primadonnan i rabatten.

Att släpa med kameran på kvällsrundan i trädgården gör nog att jag ser sånt som jag annars skulle missa...Det vimlar av den ena vackra knoppen efter den andra bland alla kala grenar.

Grannarna tror jag har blivit snurrig när jag kryper omkring i rabatterna.

Men snurrig är jag ju...vårsnurrig, som en yrvaken humla! :D

Bzzzz på er!

1 kommentar:

S o F sa...

Vill bara tacka för jättefina bilder.

Tack! :)