RESCUE TEAM...

Plåstersäsongen har inletts...Cyklarna framplockade, och däcken pumpade...
Trampolinen invigd av byns ungar (ful som attan, såg någonstans att någon grävt ner eländet så att själva trampolinen kom i marknivå, smart. Den skrymmande tingesten "försvinner" och så minskar det kanske lite på risken för vrickade vrister också...)
Men jag är förberedd ;)
Men idag behövde jag inte rycka ut med vare sig plåster eller bandage...Däremot hade gårdagens stormvindar slängt ner en av våra fågelholkar. Och titta vad det fanns inne i den:
Sju små krabater som förvirrade och pipande försökte hitta hem...
...till lurv och värme
Bättre så...Ser ni allt det vita? Det kommer från mitt fårskinn. Kommer ni ihåg Mamma Ekorre i inredningstagen?
Henne hittar ni HÄR
En snabb reparation av holken och sedan fick de kvicka små krabaterna krypa in till sig igen, och holken sattes fast lite bättre för att klara vårstormarna, som tycks svepa över oss ena efter andra...
Inomhus börjar Mårbackan sträcka sig mot fönstret.
Det börjar bli lite trångt på fönsterbräden nu...
Ha en fin arbetsvecka!
Kram, M

4 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej M!Jag och Lillen sitter och läser hos dig , vi tycker de små är sååå söta!
ha en fin vecka kram A & A.

S o F sa...

Vilken tur att den där holken blåste ner just hos dig/er så att de små liven blev väl omhändertagna.
Bra jobbat!

Den där asken är så snygg, har sett den tidigare hos nån annan bloggare också. Skulle kunna tänka mig den.. :)

Ha det gott i veckan!

Nicole sa...

Nämen kära nån så gulliga! Men fåglarna är nog inte förtjusta då holkarna blir upptagna av dessa små rackare. Hoppas att de klarar sig nu de små! Vi har också ekorrar i vår trädgård.
5-åringen gnäller om en stor trampolin hos oss, men jag har sagt nej. De är verkligen fula (och farliga).
Jag har nånting till dig i min blogg också!

♥Min Eden♥ sa...

...vilka fula små rackare....(obehag:)