LÖRDAG...SOVMORGON

Jag njuter så av att ta en riktig sovmorgon ibland. I synnerhet om jag vet att jag har en storstädning att se fram emot känns sovmorgonen extra lyxig.
Där låg jag då och småsnusade när lillungen rusade in och med lysande ögon meddela att det är Massor Med Snö Därute!!!
Snabbt försökte jag få min morgontröga hjärna att räkna ut ifall det skulle vara fråga om ett aprilskämt den lille mannen försökte sig på...Men det ÄR ju inte första april idag!
- Snö? Mycket?
-Jaaa, allt är bara vitt!!!
Sakta insåg jag att han menade allvar! Man måste vara under 130 cm lång för att på något vis uppskatta snöyra i april!
Slängde en dyna på honom, och meddela att han kan väcka mig på nytt när han har bättre nyheter att komma med...*mummelmummel*
Efter ett tag samlade jag ändå ihop mina sömniga kroppsdelar och tassade ut efter tidningen.
-Vackert med snötyngda narsisser???Hmmmpf, muttrar jag och drar morgonrocken tätt omkring mig och klafsar iväg till postlådan....
Sen var det bara att ta städtjuren i hornen och börja röja...Lillungen meddela att jag inte på några villkor skulle få sticka min näsa in i hans rum, och absolut inte ifall jag skulle komma på tanken att ha en dammsugare med mig när jag skulle göra det...
-Nähe? Nå, ett rum mindre att skura;)
Även om jag inte kan räkna storstädning till mina absoluta favoritsysselsättningar, så gillar jag ändå att få lite ordning och reda på torpet. Förvaringsutrymmen är inget jag har för mycket av...det ha man sällan i gamla hus, så jag har nu packat ner vinterkläderna och plockat fram vår-och sommar"kollektionen", och försöker ignorera snön därute...
Också frysen blev städad och nästan tömd...De sista blåbären fick bli en kräm. Mums!
Så, nu är alla tjocka tröjor (nästan) och alla yllehalsdukar och vinterjackor och stövlar och sockor hopsamlade och skall in i sommarförvar - nånstans;)
Lite ängslig var lillungen att jag skulle slänga vår Nasse-kel-mys-gris i tvättmaskinen så som jag höll på, så han tyckte det var bäst att hålla hååårt i den hela dagen. Medan han höll stenhård koll på att jag inte ens kom i närheten av hans revir med den förfärliga dammsugaren...
(i morgon skall han till en kompis...så *ssch*, ja ni vet?)
Nu skall det bli lite kvällskaffe och kladdkaka som lillungen bakat! Mums, det med!!!
Vårsolen har vunnit över snön därute trots den isande kalla nordanvinden. Bra, för nu är vintern nerpackad hos oss...
Mmmm...kladdkaka, så sött och kladdigt! Love it;)!!! Tack, ungen!
Skickar en bit till er också, innan den tar slut *fniss*.
Kram!
M.

Inga kommentarer: