DEN ROSA GRISEN TALAR

Det är ett märkligt fenomen...våren

Det annars så vita, gråa och lite murriga huset invaderas av rosa under några vårveckor...

Fjolårets sista lingon blev en rosa grötdröm...

Och så...Den Rosa Grisen, som har nåt att säga:

- Jo, krhm! Hon som brukar skriva här håller på och pluggar något jobbrelaterat som hon påstår att hon absolut måste låta gå framför Allt Annat Just Nu. Hon kan bli sådär seriös och sträng och konstig ibland...Jag har sett hur hon försöker gömma datorn under en spetskudde (som om hon inte skulle veta att den är där...HUR dum får man bli?) och med DeDärViktiga pappren och mapparna i ena handen går hon omkring och babblar (!) med diverse växter här inne...flyttar på saker och ting...Om man frågar mig har hon ett märkligt sätt att koncentrera sig på att lära sig nytt...Men hon vet väl vad hon gör?

Så jag, den Rosa Grisen, hela familjens kelmjukis, får agera bloggare sålänge
uppdaterar sitt kunnande inom sin bransch;)

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej vad trevligt med ett nytt tryne bland finska tuvullen, rosa är en av mina älsklingsfärger...hihi...kram A.

Jojo sa...

Vilket sött inlägg!

Vispgröt blev jag snål på nu, ser så gott ut, men det är nåt jag inte kan laga själv =)

Kram Jojo

Home No.1 sa...

Hej titta in hos mig jag har utlottning med fina priser!
Kram Annica på Home No.1