EN BRA PÅMINNELSE...

Tack för alla krya-på-er-hälsningar:) . När vi nu lillungen, och jag snörvlar oss genom dagarna på sparlåga sitter jag här och tänker på hur värdefull hälsan är. Som lillungen sa med sin hesa, snoriga, febriga röst: När jag blir frisk kommer jag att bli så glad så jag gråter...


För min del kommer jag att uppskatta att jag återfår min energi igen...Pratade med min kompis som åkt på maginfluensa och låg utslagen hemma hos sig.


-Tänk, om denhär orkeslösheten inte skulle gå bort? sa hon.




Nu vet vi ju att dethär inte är varken det minsta farligt, eller blir kroniskt ...men det är en jättebra påminnelse om att komma ihåg att njuta sen när allt är bra igen... Det är riktigt hälsosamt att bli påmind om att inte ta allt alltid för givet.

Jag är så full av beundran för dem som orkar kämpa på när allt ser totalhopplöst ut.

Men som min kloka vän sade engång; har man några val???Egentligen???
Nej, man kanske inte har det...och det kanske är vår stora styrka? Att det i oss alla finns resurser som vi aldrig trodde att vi hade?


Och har man någongång fått se en skymt av den inre styrka som finns där inuti oss, så stärker det oss...också sedan krisen är över. Man vet att kapaciteten finns - där nånstans...hos oss alla!

Nog om "djupsinnigt" feberyrande;) Som ni ser är dagens tema ROSA.

Sällan, eller aldrig annars är det en färg som jag reagerar på, men under några vårveckor blir jag helt knäsvag av rosa (blommor främst)...


Och dethär är ju min absoluta favorit bland alla blommor i världen!

Helleborus - julros

Knoppen är vinröd, blomman börjar med att vara djuprosa...

För att övergå till skiraste ljusröd. Och till slut nästan limegrönt. Allt detta på en och samma planta!
En annan trotjänare i detta lilla hus är porslinsblomman som också nu håller på att utveckla knoppar i racertakt. Härligt!
Ikväll blir det bara mys för vår del...Lite smått å gott på soffbordet och så skall vi följa med Melodifestivalfinalen. Det är lite intressant dethär med att vara finlandssvensk...Har faktiskt ingen aning om vilka låtar Finland skall tävla med, men när det gäller ishockey, då vaknar min finska sisu-jävlarannamma, då är det bara Lejonen som gäller;)...
Sköt om er alla, och må gott, och njut av att idag är idag...
Kram

3 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej M åhh den sista bilden gick jag igång på åhh mina färger var det!
Och ja melodifestival blir det gillar Sarah dawn Finer den stämmer så bra in i mitt liv och med det jag gör just nu...men krya på er och har man inte hälsan vad har man då igentligen?
Stor kryapåerkram från svenskan A.

Jojo sa...

Hej på dig!!!!

Tack för omtanken! Nu är min M hemma, relativt nyopererad och ska vara hemma ca fem veckor, spontan lungkollaps var det han fick.. Men torde bli bara bättre och bättre nu..

Underbara rosa blommor du visar. Själv längtar jag efter våren, nyköpt EGEN gård och inte en blekaste aning om vad som ska (eller borde) komma upp i rabatterna =)

Kramar i massor
Jojo

Jojo sa...

jo, håller alldeles med dig, melodifestivalen har man ingen koll på på finska sidan, men hockey är allvarligt nationalbetonat =)

J