TOMMA KORGAR...

Veckoslutet kom...och gick. På lördagen hade jag planerat åka till ett inte alldeles närbeläget JÄTTE-shoppingcenter för att inhandla lite sånt vi behöver - och kanske lite sånt vi inte behöver också...när jag nu ändå kört så långt, liksom. ;)

Jag är inte speciellt förtjust i att gå i sådana här stora shopingcenter, men nu skulle det shoppas hade jag tänkt mig. In och ut i butiker några timmar och sedan skulle jag träffa min barndomskompis som bor i närheten...

Ofta när jag har en PLAN på vad som skall inhandlas, och ännu oftare om jag "måste" hitta något i klädväg upplever jag att jag aldrig hittar riktigt nåt jag vill ha, men nu gick det undan. Redan i första butiken hittade jag både något åt mig och lillungen...

Så var det kassan nästa. Kön var lååång som den bara kan vara en lördag, så jag ställer mig snällt för att vänta på min tur. När det sedan äntligen är jag som har den stressade försäljaren framför mig och hon slagit in allt i kassaapparaten, och packat in allt och jag dykt ner i min väska för att gräva fram plånboken inser jag....att min bankkort är hemma!


Det ligger i tryggt förvar i min "gå-ut-med-hunden-jacka"...som är hemma - naturligtvis!


Jag sköt i väg mitt mest charmanta leende mot försäljaren och förklarade att jag NOG skall köpa alla dessa grejer...men inte JUST NU, liksom...Kanske nån kväll nästa vecka, eller sen när jag har möjlighet att ta mig ända hit...och jag har mitt bankkort med mig:D.


Hon blev inte charmad av mitt leende...


Så jag åkte tidigare till kompisen än planerat och sedan lite snopen nog hem...


Nu är det ju inte bara min shoppingkorg som är tom.


Hängde upp fågelholk-korgen ifall någon liten, söt mes skulle gå (eller flyga) i bobyggartankar...


Den här korgen har någon finurlig familjemedlem hängt på vårt vedlider. Tanken är väl att jag skall få för mig att plantera sommarblommor i den så inte hålet i väggen syns...



Hålet uppenbarade sig efter att min äldre med sina kompisar tränat lite ishockey en kväll.


HUR det hade gått till visste ingen - men när jag skulle hämta lite ved, så hittade jag en puck bland veden...så jag haaar ju dragit mina slutsatser...hmmm.


Skäms att medje, men dethär hände faktiskt för ett antal år sedan. Och hålet är kvar...Egentligen borde hela vedlidret rivas, och ersättas med ett nytt. Det är totalt murket och hålls på ända endast tack vare veden som stöder upp eländet.
Varje vårvinter planerar jag att få det gjort DenHär sommaren...men sen kommer det så mycket roligare projekt istället...;)



På den hela väggen hänger mina stora trädgårdskorgar och väntar på nya sommaräventyr. Ibland kan det vara sommarblommor som flyttar in där...ibland fungerar de som löv/ogräskorgar. Vad det blir i år, är under planering.


Och troligtvis står det gamla vedlidret kvar ännu i höst...förhoppningsvis fyllt med ved;)



Nu är det ju inte riktigt vår för att inte tala om sommar än, som jag påpekat ett par tre...fem gånger här på bloggen.

Detta har vi roat oss med idag!

Nu väntar en ny vecka på nya tag!

Gör det till en bra sådan:)
Kram


2 kommentarer:

Home No.1 sa...

Hej M fasen vad snopet att stå där utan plånbok..hihi...jobbigt!
Och JA vi ska ha en toppenfin vecka!
Kram A.

Anonym sa...

Dråplig historia, kul berättad. Fast inte så roligt att stå där utan pengar med något man verkligen vill köpa, förstås!

Och vedlir ska ha springor (och hål) så att veden torkar fortare.