MARS...SOL OCH TAKDROPP

Härligt veckoslut...solen har förgyllt tillvaron, och TITTA;

årets första fluga som satt på husväggen och njöt av vårsolen. Som jag...jag menar jag satt ju inte på husväggen utan valde trappan istället. Bekvämare så...;) Men i solen!

Och den värmer...vad jag ändå saknat den!


Värmer gör också denna award som jag fått av:



Tack söta du! Vad glad jag blev :D

(Om ni inte upptäckt hennes blogg än, så gör ett besök! Ni blir inte besvikna, jag lovar!!!)

Där finns bla. bilder som bara tar andan av en!




Den här vill jag skicka vidare till:




Det finns ett nog ett tiotal bloggar jag regelbundet besöker (även om jag har underkänt i att skriva kommentarer *skäms*...) ovan har ni några få av dem. Ni ska veta att det är alltid lika härligt att besöka er!!!! Vad ni alla har gemensamt är att ni låter er personlighet synas i bloggen och det är ju det som gör en blogg intressant...inte sant?


Jag har också haft besök (på riktigt) här hos oss i veckoslutet.

Äldre sonen hade med sig en extra kompis från armén över veckoslutet.

Unga män med god aptit...Kocken myser;)

Lillungen hade sin nyfunna kompis från vinterlägret här. Och ett antal ungar från byn som kommer och går här hos oss.

Och jag har bakat...


...ett berg av det som hos oss kallas för "Pizzabullar"

Här ser ni första satsen av fyra...;) 80 bullar blev det bakat i går...idag är alla slut!!!

Så OM ni har hungriga barn eller ungdomar (eller vuxna också för den delen) så pröva på de här!

Det är vanlig "bulladeg". Lämna bort sockret, men använd en msk honung i stället. Istället för smör, socker och kanel strör ni över tomatpuré och riven ost samt de pizzaingredienser man gillar. Världens bästa att ta med på utfärden.

Dessutom brukar de barn som annars är lite matmisstänksamma sluka dehär, för det är ganska tryggt med något som ser ut som en bulle och smakar pizza...;)


Både stor och liten har varit ute i friska luften nästan hela veckoslutet. Och nu när det äntligen är Mars så brukar jag tänka att nu har man Allt Det Underbara Framför Sig.

Visserligen kommer det att vräka ner snö ännu och visst kommer frosten att bita i kinden, men ändå kommer vintern inte mer att få riktigt övertaget, ni vet vad jag menar!
Måste bara bära upp mina Mårbackor från källarens mörker. Snart skall de få ny mylla och annat blomgodis...

Så de orkar blomma - såhär- hela, hela sommaren!!!

Välkommen Mars!

Och till er...

...puss å kram...

6 kommentarer:

S o F sa...

Så gulligt av dig! Tack så mycket för min award (och för din snälla beskrivning av de bloggar/e som fick den).

Kram! Hoppas veckan blir bra.

Home No.1 sa...

Hej Och stooort tack Maggie!!!
Kom upp ur källaren och upptäckte denna överraskning!!!Grattis till din och tack för min...
Awardregn var det minsann i dag!!!
Ha en fin vecka vi höres...kram A.

annashusidingtuna sa...

Nu blir jag riktigt rörd av dina fina ord över de som du skickar vidare utmärkelsen till....för jag är ju en av dem!
Blir jätteglad över att du tycker att jag skriver personligt, för det gör jag verkligen, rakt ur hjärtat i varenda inlägg, oftast är det bliderna som styr dagens ämne.
Hungrig blev jag också när jag såg dina pizzabullar...
Kram Anna

Bloggullet sa...

Så fint du har i din blogg och flugan är ju härligt att se,det visar att det snart är vår.
Kramar

Nicole sa...

Nyfiken som jag är måste jag ju kika in bums ;). Tusen tack för utmärkelsen och den trevliga motiveringen! Och grattis till dig! Oj, matfriska killar hos dig, ska nog prova receptet på pizzabullar nån gång, det tror jag skulle gå hem hos oss också!
Vackra bilder bjuder du på!

♥Min Eden♥ sa...

Hej hej...
men vilka härliga komplimanger du strör runt dig...tack för det :)

tack för dina härliga texter och bilder, det är alltid lika roligt att landa här!