I LONDON BLOMMAR KÖRSBÄRSTRÄDEN...

...fick jag höra igår!

Min söta svägerska skickade helt underbara bilder på blommande blåsippor! Och hon bor faktiskt bara liiiite mera söderut än jag.

(Hon om nån borde börja blogga, för hon tar så fantastiskt fina foton, ni skulle se!)

Ja, och vad gör jag då en fredagkväll?


Klär på mig mina tjocka, varma, utebyxor. Drar dragkedjan på min allra varmaste vinterjacka upp till hakan, snor halsduken fem varm runt halsen, drar ner mössan över öronen och ger mig ut i NordanVinden på en UPPFRISKANDE kvällspromenad.

Vårdagsjämning var det visst idag?

http://www.accuweather.com/ kan man kolla en 15 dagars väderprognos.

Såhär ser väderframtiden ut där jag bor....

IDAG:
Turning cloudy; breezy
Low: -1 °C
High: 3 °C
Saturday, Mar 21
Rather cloudy with flurries
Low: -4 °C
High: -1 °C
Sunday, Mar 22
Cloudy, flurries; chilly
Low: -2 °C
High: -1 °C
Monday, Mar 23
Snow of varying rates
Low: -6 °C
High: 2 °C
Tuesday, Mar 24
Breezy with a little snow
Low: -7 °C
High: 3 °C
Wednesday, Mar 25
Cloudy with a flurry or two
Low: -5 °C
High: 1 °C
Thursday, Mar 26
Cold with snow
Low: -7 °C
High: -2 °C
Friday, Mar 27
Cloudy and cold with flurries
Low: -8 °C
High: -3 °C
Saturday, Mar 28
Snow
Low: -3 °C
High: -1 °C
Sunday, Mar 29
Cloudy with a passing flurry
Low: -4 °C
High: -1 °C
Monday, Mar 30
Partly sunny
Low: -2 °C
High: 1 °C
Tuesday, Mar 31
Windy with snow, ice and rain
Low: 0 °C
High: 2 °C

Älskade sockor; ni får nog hänga med en tid än...
Men April är väl ändå en vårmånad? Förr var den det!

Med liten och svag röst nynnar jag "Jag trooor, jag trooor på sommaren" och värmer mina frusna leder vid en värmande brasa...

Nu tänker jag grabba tag i en trädgårdsbok och idka mig åt verklighetsflykt!

Ha ett skönt veckoslut, mina vänner därute nånstans!

Kraaaaam!

1 kommentar:

Home No.1 sa...

Jag ropar LOOOOOONDOOON!
Åhh...kram A.