FRÖTIDER


Klockan har blivit nästan midnatt och jag är trött, men känner att jag inte
riktigt vill krypa ner i sänghalmen än. Jag har alltid varit en kvällsmänniska och 
den här tysta timmen, ibland timmarna, när gubben redan gått och lagt sig 
och känslan när alla tv-program är avstängda är så otroligt skön och
kraftgivande på något sätt. 
När det enda som hörs är ett stilla prassel från ljusen som brinner. 
Knappt så man hör ens det. 

Njutbart.

Hade min äldre grabb på snabbt besök idag och vi hann prata lite frön. 
Han har ganska länge kämpat mot sina "gröna"gener, men skrattande insåg han att 
nu när han flyttar till större lägenhet, med glasad balkong så blir han kanske smått tvungen att
börja odla ätbart. Han är nämligen en riktigt begåvad kock, så vad skulle väl vara bättre än 
att kunna gå ut på balkongen och skörda både det ena och det andra. 
Skall bli skoj att se vad han skall ha i sina odlingar. 

Själv har jag klickat hem luktärtsfrön. 
Köpte i fjol från Zetas frön och det blev så fina plantor av de så varför 
skulle jag inte välja ett säkert kort nu också? I år fanns det att välja, förutom enskilda fröpåsar,
frö-kollektioner vilket ju lät intressant. 



Och visst känns det ju onekligen smått lyxigt att få hem
frön i en så galet vacker förpackning. 
Det är "bara" frön, men jag är på inget sätt immun mot lite flärd i
själva förpackningen. För att vara ärlig så älskar jag det! Bara att ha paketet framme på 
fönsterbrädet vid mitt arbetsbord och få peta på det lite nu och då och längta sig 
fram dag för dag mot vår och sommar. Lyckat drag! 

*

Näe, nu blir nog ögonlocken bra tunga i alla fall, och eftersom det är 
arbetsdag för mig i morgon så skall jag nog hasa mig i säng ändå. 

Gonatt där ute i slott och koja! 



 

Inga kommentarer: