MIDSOMMAR ANNO 2021


Under de senaste fem, eller sex, åren har jag firat midsommar i stan. Det har blivit så av den orsaken att våra söner velat fira ute i skärgården och det har liksom passat in att vi bjudit på en midsommarmiddag i trädgården i stan för alla dem som av olika orsaker inte kunnat ta sig ut till skärgården - dit ju "alla" alltid åker. 

I år blev det ändå annorlunda. Dels för att pergolan i trädgården som midsommaren innan firats i är både nedmonterad och såld, huset så gott som tömt och för att jag börjar min första korta semester och tänkte att nu, efter all flyttrumba, är det vår tur att slöhänga på stugan. 
Ville ju ändå hålla fast vid traditionerna och bjöd i veckan på en pre-midsommarlunch till alla de som i vanliga fall brukade bli inbjudna till midsommarfirande i stan. 


Men jag skulle ljuga om jag skulle säga att en midsommarhelg ute i skärgården, och på den en veckas semester inte skulle vara mest efterlängtad! Vädret har varit fantastiskt - och det verkar fortsätta så hela veckan! Läge att ladda batterierna! 
Vi kommer ju att göra små tilläggsbyggen här under sommaren, så helt på plats att dra efter andan innan det är dags för de nya "utmaningarna". 


Redan på måndagen blir det att dra fram målarpenseln och börja pyssla på. Den lillalilla sovstugan skall få sig ett lite upplyft innan gästerna nästa veckoslut. Alltid bra med lite deadlines....

 

Inga kommentarer: