NY PASSION...



- 5 SEPTEMBER 2019 -







Under många år har jag mer och mer blivit intresserad av historia - man brukar bli det  när de
egna årsringarna blir lite fler. I somras stannade jag vid några kyrkor och gick en
sväng på gravgården, fotade och njöt av stämningen. 
Nu är det ju så att kyrkor är rätt kraftigt kopplade till övrigt samtida. Det är självklart, och när man 
väl börjat rota i det som varit och damma av sina egna historiekunskaper blir
det mossiga plötsligt hur intressant som helst. 

För att den här bloggen inte skall till brädderna fyllas av historia 
(istället för historier....hahaha) så har jag grundat en ny blogg! 
Sade jag för ett par inlägg sedan att jag funderat på att sluta, att 
bloggandet är på utdöende? Ja, motsättningarnas kvinna är jag...

Ja, ja...hur som helst så tänkte jag samla mina historiska inlägg i den 
istället, så slipper ni alla kyrkor och slott, kojor och gamla vägar här på Tuvull.

Men för den som är intresserad så är tanken att i den bloggen ta er med
på en resa längs den medeltida vägen mellan Åbo och Viborg. 
I bild och text skall jag försöka (kort, ja jag skall verkligen försöka...;)) 
berätta om kungsvägen. 

Vart välkommen till: 


"Fotografiska utfärder till historiska platser längs kungsvägen
mellan Åbo och Viborg"

Så här på Tuvull fortsätter nutid, och om en 
vecka får ni hänga med på ett par veckors resa till 
Norr - nästan så långt man kan komma!

Inga kommentarer: