DAMMVIPPOR OCH FOTBAD

- 7 SEPTEMBER 2019 - 






Häromveckan var jag och hjälpte lillungen flyttstäda sin lilla etta i Åbo. 
Lägenheten var nästan ny, bara ett par år gammal och otroligt smart inredd.
Och inte bara det - den var otroligt lättstädad. 

Sällan, eller kanske aldrig, har jag tänkt på hur mycket smarta lösningar det 
finns i moderna lägenheter. Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men
nästan snudd på att jag längtar till lägenhet själv...

Jag har alltså städat här hemma idag. Det gick inte riktigt lika enkelt.
Gamla hus är vackra som bara den, den åsikten frångår jag aldrig, men 
helt lättstädade och praktiska är de ju inte.

*

Lillungen och gubben är i (nu måste jag kolla hur det skrivs, vänta lite...) Warszawa på 
mässa och på ett lite bisarrt sätt så gillar jag att städa och feja då jag är ensam. 
Fråga inte mig varför, det bara är så. Ensam hemma kan städandet bli till en 
nästan meditativt skön syssla. 

En annan syssla som jag ofta gör när jag är ensam hemma är att fixa till ett fotbad. 
Skulle jag ha ett badkar skulle jag nog "fotbada" hela mig, men dessvärre har jag inte det, 
så jag får nöja mig med att skämma bort fossingarna. 

Och det är inte "bara" att stuva fötterna i något så när varmt vatten, nej nej. 
Här tar vi ut svängarna. Ljus på bordet, vin i glaset, skön musik i högtalarna. 
En bra bok och så härligt doftande fotbad.

Aj aj...såååå skönt. 
(Ni slipper dock bilder på det....hahahahah) 

Och behövligt. Om en vecka blir det att stuva fötterna i både
gummistövlar och vandringsskor. 

Huset städat och fötterna omskötta. 
Nu skall jag skriva packningslista. Och kika på vilka rutter 
jag skall ta. Älskar att planera små och större utfärder. 
Det är som om man i huvudet skulle resa redan en gång. 

Ha en skön lördagskväll, folks. 

Inga kommentarer: