JULHÄLSNING...


Det börjar likna till jul härhemma. Det doftar skog av den lilla gran jag spikade upp på väggen.
Det doftar pepparkaka från årets pepparkaka"hus" som alltså 
i år blev en pepparkaka-skog. 

Lite som en hyllning till den fantastiska natur vi har och bara kan traska ut i 
precis när vi vill. En tummen upp för allemansrätten - och vårt allas
ansvar att förvalta den rätten på ett bra och respektfullt sätt. 

Skickade inga julkort i år, så bilden på min pepparkaka-skogs får
bli mitt julkort till er alla! 

Istället valde jag att betala in en slant till Finlands Naturskyddsförbund.
För naturens skull. 

*

Nu skall jag sätta mig i bilen, åka till gravgården och tända ljus för alla
dem som inte längre är här hos oss. 
Köra vidare till tågstationen och plocka upp Lillungen och i 
morgon sällar sig resten runt julbordet.

Ha en fridfull och skön juletid alla och envar! 

Kram till er! 

Inga kommentarer: