OM HANTVERK...



Idag har jag inlett min julledighet! Det känns bara bra det! 

Mitt i julbrådskan satte jag mig ner och lekte lite hantverkare och 
tillverkade lite små grejs som jag länge saknat. 

Är ju en vän av lite ordning och reda och eftersom ens 
livstil nu inkluderar sladdar till alla möjliga laddare från 
telefonens hörlurar (de är de som trasslar sig mest...) till
datorns, paddans och kamerabatteriens laddare och tusen andra 
sladdar och ja, ni vet? 

Enklast skulle väl vara att köra gummibandstrixet, och det gör
jag också till de allra flesta faktiskt. Men så tänkte jag att jag vill faktiskt ha lite 
snyggare grejer till de där som oftast ligger framme lite här och där.
Som de där hörlurarna. 

Hade en liten bit läderrem hemma och några nitar från ett 
tidigare projekt och så bara klippte jag och stansade 
ihop ett gäng i lite olika längder.
Och tadaaa...riktigt snygga sladd-hållare har sett dagens ljus. 

Sonen lät aningen skeptisk till att de små remmarna verkligen skulle
funka till hörlurarna, att det skulle vara smartare med knäppe - och
det kanske det skulle. Nu råkade jag bara inte ha sådana hemma...



Men nja...det är överraskande enkelt att ta tag i änden av de
hoprullade ögglorna och trä dem igenom läderremmen.
Inte besvärligare än att knäppa en knapp i en jacka faktiskt. 

Sedan passade jag på att återanvände ett par läderarmband som ingen längre
använder till ett par andra sladd-trassel. 

Barnsligt glad över mitt "hantverk" idag! 

Men nu...jag har visst en sill att tillreda. Den skall ligga i sin lag
och dra åt sig smak i dagarna tre, så det är visst så dags att göra något åt den saken? 

Så vad sitter jag här för? 
Marsch till köket med mig! 



Inga kommentarer: