ANDRA ADVENT...


När jag grävde i mina numera rätt så magra julpyntslådor hittade jag inkilade bland
några silverbollar advents-prismorna som jag köpte för kanske tio år sedan. 
Under många år trodde jag att jag hade tappat bort ettan, men visst fanns den där
när jag letade lite bättre. 

Idag tände jag det andra ljuset och klickade fram lite julmusik på Spotify. 
Förkylningen gör att jag är så där lagom ivrig på att riva och rycka med något fysiskt alls. 

Sitter i soffhörnet och går igenom året i mina bilder och försöker få ihop
 till familjens foto-årsbok. 
Heh, det skall jag väl ändå klara av bland feberångorna.
Fast bättre feber nu än om ett par veckor, tänker jag.




Alla inblandade är rörande eniga om en enklare jul i år. 
Både när det gäller mat men framför allt julklappar
som alla är eniga om att börjar kännas lite onödiga. 

Få se hur lätt det blir att bryta invanda vanor, eller ovanor? 

Är det jag som (igen) kommer att laga för mycket mat, eller
gubben som (igen) kommer att köpa något som ingen egentligen
vare sig vill ha, eller behöver? Jo, hahahah, han är medveten om 
sin present-ovana, har uppenbara problem att göra nåt åt det dock. 

*

Men OM jag skulle önska en gåva så skulle det bli vita stearinljus!
Som kronljus, som blockljus, stora som små. 

Skulle verkligen uppskatta det och garanterat använda det! 

Inga kommentarer: