ÄNTLIGEN VINTER...









...och är det här "min" snöhög?


Jag jobbade hemma idag med mitt examensarbete som skall krystas fram till maj.
Min studiekompis frågade häromdagen hur långt jag kommit.
- Vadå, kommit? Jag har ett foto, inte en endaste mening och inga ideér. 
*suck*

Men idag har jag haft världens flow. Jag älskar den känslan! 
Utanför fönstret vräkte snön, satt och skrev och researcha 
medan ljusen fladdrade i fönsterdraget och snövallarna på fönsterblecket 
växte och växte. Kaffet kallnade i koppen. Flow vet ni! 
Vad skulle man inte åstadkomma om man alla dagar hade ett riktigt bra flow?



På eftermiddagen började stillasittande kännas obekvämt. Bäst att ge sig ut ett varv.
Även om jag suttit vid fönstret, med snöstormen en halvmeter från mig kunde jag 
inte begripa att det verkligen snöat så här mycket på bara några timmar! 
Det var knappt snö på marken i går.


Vi har till all tur en kille som kommer och plogar upp vägarna om det kommer
riktigt mycket snö på kort tid. Annars hade jag nog skottat snö ännu nästa
vecka. Det är alldeles nog med "finliret" som trappor och stigar hit och dit, 
samt alla plogkammar som traktorn lämnar. 
Men oj så jag gillar när snön gör vintern så där vitvacker.

Kom med en sväng i trädgården, innan jag går in och fortsätter. 





Inga kommentarer: