MÖT ALBIN O.


Av de mer otippade sakerna jag någonsin klickat hem från nätet
är nog Mr Albin O.

Han är ju lite blek, för att inte säga en albino, men snygga drag, det har han! 

Förmodligen hade nog Mr Albin O. siktat in sig på en karriär i något
fancy skyltfönster så jag kan lite ana hans besvikelse över att 
landa i en enkel studio som försökskanin för olika ljussättningar
för porträttfotografering.

Däremot är jag tämligen nöjd med honom. Han har en ängels tålamod
med alla mina försök och misstag att få till de där rätt skuggorna.
Och det rätta ljuset. Utan att trassla in sig i alla kilometer av kablar
som med besvärande tydlighet kommer med det här med studiofotande...

Albin O. har ett synnerligen blygsamt gage med tanke på de timmar
han kommer att få uthärda framför kameran. 
Men han klagar inte. 

Inte än i alla fall.

Aj, vad jag skall roa mig åt i helgen? 
Gissa! 


Inga kommentarer: