NJUTER VINTER OCH LÄNGTAR lite VÅR...


Märklig vinter.
Jag brukar säga, gnälla till och med, hur jag avskyr januari och 
februari. Isynnerhet februari.

Men i år har jag inte alls sådana känningar? 
Vad händer? 

Jag tycker det är fint med snö. Mera yrsnö åt folket bara! 
Jag blir nästan barnsligt förtjust över när snön vräker ner. 
Jag älskar att plumsa i snön och dra huvan över huvudet mot vinden.
Jag som knappt har varit kapabel att andas ens i februari så 
ångestfyllt som den månaden har tett sig i många år, och nu 
plötsligt står jag mest överraskad och funderar:

- Va, bara ett par veckor fram till mars? 

Jag förstår ingenting? 

Har mycket på gång och det känns bra. 
Köpte mig på hemvägen en Helleborus som var så fin,
tickar i gång lite vårpirr i knoppen. 
Kroppen däremot är inne på vintermood ännu ett tag tror jag. 
När jag nu mot alla odds verkar trivas i vintern.

Märkligt! 









Inga kommentarer: