JAG SKULLE LJUGA...

…om jag sade att allt Efter Flytt skulle vara så här balanserat och ordnat och redigt och 
lagom som det ser ut.
För det är det  i n t e ! 

I tamburen dräller stövlar och halsdukar och handskar och väskor om vartannat i en glad
samling för att det inte fanns ett skåp som passade här i mitt bohag. 
Samtidigt fungerar min ena gummistövel (!) i tamburen som uppbevarings-plats för hårfönen för
där finns husets enda spegel ja alltså i tamburen - inte i stöveln! 
Och för att badrummet saknar förutom spegel 
också hylla och skåp och krokar och…ja typ allt.
Medicinskåpets innehåll bor i ett tvättfat och sminket i en påse i en IKEA-kass 
och smyckena finns i en låda under ett bord som inte skall stå där det står och
ett annat bord står i sovrummet och det skall absolut inte stå där.
Och sängen har någon placerat åt fel håll så att gaveln är lägre mot väggen och 
man borde ta och svänga på den. Och så finns där en strykful byrå som borde
tömmas och bytas ut till något mer passande.

Och om jag knystar ordet "bärhjälp" så försvinner alla som mössen i gryningen.

Avundas katten lite nog.

Kikade på lite nya lampor som kunde passa.
Hittade en kandidat att hänga ovan matbordet - lite som en 
upp-och-ner-vänd korg.
Fin. Lagom enkel och rustik.
Tills jag kom på att det kanske inte sen heller är den mest optimala
med tanke på att jag älskar att bränna levande ljus lite överallt, 
och framför allt på matbordet.

Fnöske-torr korg-lamskärm och levande eld är inte en 
kombination som jag rekommenderar - åt någon! 
Så nej, tillvaron är inte alls så där ljuvt under kontroll som man skulle önska.

Men den kanske blir. 

***

Riktigt vilket år som helst! 

Heh! 

Inga kommentarer: