GRABBEN MIN...

…blev sjutton idag.

Det är fasligt vad åren rusar iväg med en! 
Jag antar att ni aldrig hört det förr, men just var han ju en liten
skorpa bara!?!!!

Och nu 17 år.
Så där bara, i ett nafs.

Så vi har käkat kaka idag, alldeles självköpt kaka från närbutiken, 
flytt och förkylning är inte den bästa av kombinationer om 
man siktat in sig på att baka tårta.
Det finns ju genvägar - tack och lov för det!
Dock är tårtan alldeles självdekorerad med "rävgodis" som varit favoritgodiset
sedan grabben var brandsläckarhög och började förstå sig på
godis överhuvudtaget. 

Sen har vi godis som jag förstår mig på.
Kastanjer.

Där ligger de och väntar på att bli rostade.
Siktar att hinna med det på söndag.
Är vädret fint blir det att rosta dem på grillen därute, om inte så
får den gamla ugnen visa vad den går för.
 
Och rosorna…de vackraste.

Dem fick jag för att jag flyttat in.
Av särbon som inte längre är särbo.

Så det kan gå - i livet.

Men nu är det fredag och dobidoooo.
Risk att det börjar verka fredagsmys här! 

Inget illa i det! 

Inga kommentarer: