EN VECKA...

…precis den som gick.

Har landat hemma i soffan, höststormen luggar i buskarna utanför mitt fönster och
tv:n tuggar på om veckans händelser.

Orkar inte gå in på vad som på nationell nivå hänt, det kan man läsa på nätet.
Men en statsminister som ena dagen talat till folket i tv (alldeles - hände
senast för evigheter sedan) om hur kritiskt det ekonomiska läget är i Finland och
gått ut med sparåtgärder främst mot lågavlönade kvinnor 
och vill stifta lagar som går och klampar över rätten att förhandla om 
sina arbetsförhållanden för att landet har sådana gigantiska problem för
att nästa dag säga att när det kommer några tusen asylsökande till Finland,
utöver de fem som vanligtvis kommer - i året, typ, 
så är det plötsligt ett större problem än Finland katastrofala ekonomi.

Jag tappade någonstans här  dimensionerna på problemen.
Var landets ekonomiska katastrof inte större än att några tusental 
asylsökanden är värre?

Då förstår jag absolut ingenting längre.
Min hjärna blir trött och soffhörnet smakar ovanligt bra efter
en mycket stormig promenad med hunden runt "kvarteret".

Huoh! 

Men i övrigt har min grabb, som snurrat runt i Asien de senaste månaderna, landat här hemma
i hemlandet och krupit ihop i en säng och sover av sig reströtthet och jetlag.

I morgon blir det att käka lite gott i det bästa av sällskap och 
få krama riktigt hårt om honom.
Grabben.



Inga kommentarer: