ATT ÅNGRA SIG...

…jag skulle ju bädda ner stugan för vintern.
Så var tanken.

Men jag nämndes inte. Inte än! 
Inte när det utlovats underbart höstväder ännu nästa veckoslut och
jag ju faktiskt inte har ett fastspikat datum för min flytt.
Inget som inte skulle kunna ruckas på med andra ord.

Så nej…stugan är inte packad i vinternaftalin.
Båten är förvisso upptagen och lagt i vinterläge.
Tack till sönerna & co för den hjälpen.
Men det övriga…ja, det tar vi en annan dag.
Där ute i skärgården finns inte så mycket till trädgård - och så må det förbli.
Men lite krattande, sopande och grävande finns där nog ändå.
I en tid då jag kanske har möjlighet att vara längre tider här ute än spridda
veckoslut och några semesterveckor, då finns det läge för mer trädgård.
Men tills dess - om ens då - får naturen vara min trädgård där ute.

Men att kratta kottar från gångar och sopa terasser rena från barr
….det jobbet tar ju nog aldrig slut!
Och så hade jag ju de bästa där med mig.

Både grabbe nr 1 och grabbe nr 2 var där.
Känns nästan lite lyxigt numera :)

Och bara det betyder lite lyxigare frukostar.
Det är bara så…det är så mycket roligare att fixa käk 
åt någon annan än åt sig själv enbart.
Ensam här på stugan är det onekligen en
mycket mer avskalad version av bildens frukostmacka som gäller.
*heh*
Den äldre hade sitt sällskap att ta hand om men den yngre
kom snällt, och kanske till och med helt med en liten tillstymmelse av glädje, 
även om det kanske inte precis lyser på bilden, med på en skogspromenad. 
Vi traskade förbi en vacker stenmur som
säkert funnits sedan en faslig massa år. Bara det att under de
trettio (!) år jag snurrat runt i det här grannskapet så har den sett precis lika 
mossig och lavig och otroligt vackert ut. 
Muren.

Så den har nog funnits där ett antal årtionden innan mina ynka trettio år i grannskapet.

*

Så ja, jag ångrade mig och packade inte alls ner en stuga
för vintern - inte denna gång.

För det var höstvädret alldeles för vackert.
Och väderprognosen alldeles för optimistisk.

Vi tror på ljuv-höst en tid till.
Och stjäl lite egentid från något annat.
Som en flytt. Typ.


Inga kommentarer: