HELT UPP OCH NER...

…och tassarna i luften! 

Jobbade kvällstur idag och promenerade efter jobbet till bilen med en skön
kvällssol som ännu orkade värma lite på kinderna.

Så mycket tankar snurrar i mitt lilla huvud, om allt som 
händer i världen och i vår värld härhemma.
Det är mycket som händer, mycket som berör, mycket som man 
behöver ta ställning till. På något plan i alla fall.

Men så kommer man hem och möts av en sprallig hund och  en
katt som oftast kommer rusande emot mig redan vid postlådan, 
kastar sig på rygg och vill kelas.

Ett underbart sätt att bli av med de mest mörka orosmolnen.

Jag tror jag skall sällskapa med mina djur lite mer intensivt.
Världen därute blir vare sig rättvisare eller skönare, 
av att jag krafsar katten på magen eller slänger boll med hunden.

Men min bekymrade rynka mellan ögonbrynen slätas ut lite.

För stunden i alla fall.

*

Planerar lite inför veckoslutet, det blir att dra till skärgården.
I morgon packar jag bilen färdigt så att jag på fredagen bara behöver plocka upp 
hunden och byta kläder och så drar jag iväg.
Till skärin för att fira en indiansommar som kommit på besök.




Inga kommentarer: