DAG ETT...



...sak ett.

Första november och dag 1. i utrensningen.

Kommer ni ihåg när jag här för någon dag sedan babblade om att rensa ut härhemma innan Stora Julpyntsruschen?

Kolla här, så ni vet vad jag talar om :)

Till min glädje är vi några i min omgivning som hakat på detta och idag är det då start med Sak Ett.

Denna bokhållare har jag haft i många år. 
Ibland ställer jag en årstidsrelaterad bok där som jag tycker om.
Eller en kokbok. Eller en spegel. Beroende på humör.

Den har faktiskt också agerat kranshållare på mina föräldrars grav en eller två vintrar.

Nu börjar jag mitt utrensande lite mjukmjäkigt och väljer att ställa den här i Lådan som jag kommer att samla saker i som jag inte just nu vet om jag verkligen vill bli av med eller som jag bara vill ställa undan för en tid.

När november är slut tänker jag stänga Lådan, föra ut den i lidret och efter ett halvår, i vår när trasten sjunger, skall jag testa om jag alls kommer ihåg vilka saker jag gömde...
och vilka jag totalt glömde.

Projektet startat.
29 days still to go.

(Och för att undvika 30 inlägg om ting jag kan undvara, så återkommer jag med ett sammandrag/collage innan advent...så det kommer att dyka upp annat här på bloggen den närmaste tiden...jag lovar! Men jag är i gång.)


1 kommentar:

Anonym sa...

Men kära du, en sån bra idé.

margareta