FLYTTFÅGEL...

...så det räcker och blir över!

Egentligen kommer ni inte att få en endaste vettig tanke ur mig idag.
Bara så ni inte ställer för höga förväntningar på inlägget, så det kan i och för sig vara helt klokt att sluta läsa här...

...men om ni vill veta vad jag sysslat med idag, så kommer här en snabb resumé:

Vaknade vid halv åtta av att det var varmt som i (fyll i själv).
Åskmoln tornade upp sig vid horisonten och luften formligen stod stilla, man kunde skära i den och temperaturen var redan en bra bit över 20...

...packade in en del av flyttdelegationen i bilen och sände en lite bön så där i förbifarten att det inte skulle komma de utlovade skyfallen. Inte idag!

Den bönen blev hörd.
Inget regn, men en åskfylld, klibbig, fuktig väderlek fanns där.

Vid tolvslaget var temperaturen uppe i 28 grader. Och inte en vindpust. Luftfuktigheten - ja den skall vi kanske inte ens tala om.

Nu är det ju så att jag tyckt om att samla på mig diverse gamla möbler. Skåp, soffor, byråer...i gediget trä. 
De väger. 
Mycket!

Sällskapet som inget ont anande ställt upp som hjälp i flytten svettades som om de deltog i finsk mästerskap i bastubad! Vid något skede tyckte jag mig höra lovord om IKEA-möbler som inte 
v ä g e r 
något alls...


Förstår inte alls!!!?

Men nu...*pust-pust*...är de värsta/största/tyngsta tingen förflyttade till en ny adress.
Möbler och flyttlådor är utspridda lite tankspritt här och där och inväntar sin nya placering.

Men nu har jag hittat hem.
Eller som det ena av de hjälpsamma handparen som deltog i flyttningen sa:

- Mamma, är det okej om du inte tar det till en årlig tradition att flytta? Medan svetten rann över ryggen på honom som jag fick in i mitt liv för ganska exakt 23 år sedan.

 Nej, nu blir det inga flytt varken hit eller dit.
Det här känns som om det bara väntat på mig!

Snart delar jag med mig!

Som jag sade - inte en vettig tanke - nu är jag redo för sängen...
....aaaah ljuva möbel!






1 kommentar:

G:a Affären sa...

Innan jag drar täcket över mig tänker jag bara kort skriva att det låter som om du äntligen hittat hem!
Skönt att även de stora och tunga möblerna fick följa med.
Jag gissar att du sover gott nu!
Cia