I KÖKET...

...är det inte speciellt mysigt just nu. Hemmets hjärta är ett slagfält av halvt ihopknåpade skåpstommar, av    bänkskivor som skall sågas, av sågspån och verktyg.
Det här är stunden då man tvivlar på att det någonsin skall bli ett hemmets hjärta! Att det någonsin skall dofta nybakad bulle eller köttgryta eller rosmarinpotatis där.
Jag lovar att visa innan, mitt i, och efterbilder. 
De bilderna kommer att bota vem som helst som går i köksbytar-tankar! 
*fniss*

Men sakta men säkert går det framåt. 
Innan jag flyttade hade jag en illusion om hur jag skulle hinna inreda den större terassen med utebord och hinna njuta goda sensommarmiddagar, kanske en kräftskiva där. 
Hur hade jag kunnat glömma hur utdraget en renovering ändå är? 
Isynnerhet nu när semestern är slut, och det bara finns kvällar att ta till.
Hmmm...kvällar som obönhörligt blir mörkare - i synnerhet i ett hem som bara har en liten, liten del av alla lampor på plats. 
Kanske jag borde börja där, och inte fundera mig sönder på hur jag skall få tamburen att vara både vacker och praktisk.

Dessa två ord som är så knepiga att kombinera.
Praktiskt är det lätt att få till.
Vackert likaså.
Men båda...

Där har man en kräftstjärt att bita i!

Nu skall jag försöka orientera med genom renoverings-slagfältet till fjäderholmarna. 
I morgonbitti knackar snickarna på dörren vid halv åtta.
Söndagmorgon = Sovmorgon? NOT!

Sov gott - och dröm sköna (köks)drömmar!

M

Inga kommentarer: