VÅRSMULOR...

...kan man minsann säga att Valborg bjudit på! Isande kall vind, en blyg sol nu och då och en temperatur som med nöd och näppe orkade kravla upp sig till fantastiska + 8 grader!
När struvorna var framdukade frågade lillungen var jag lagt glöggen?
- Glöggen???!!! hojtar jag häpen.
- Ja, var har du den? Tog du inte med den? Aj, nääää.....jag menar ju MJÖDEN, log han.
Kan det vara så att med nordanvinden vinande runt den rinnande nästippen associerar man nog mer till glögg än mjöd?
Men det regnade åtminstone inte...hihii!!!
Och när det nu råkar sig så illa att man måste kura inomhus och låta havet brusa bäst det vill därute, kan man ju bara vara glad över att man varit så förberedd på alla eventualiteter så man packat ner lite tidningar att bläddra i medan man värmer sina frusna tår mot brasan.
Jag är ju ingen stor BLÅ-vän, för det blev för min del lite mycket av det goda förra gången blått var hett. Så när jag inget ont anande förstrött bläddrade i tidningen, kom det som en total överaskning för mig när jag överöstes av ett VILL-HA-BLÅ-KANNA begär...
M vill ha!
M vill ha fast inte M skulle kalla sig M, men det är ju ingen skada heller att ha en M-kanna när man nu liksom är M...
Snabbt ögnar jag igenom listan på försäljningsställen - utan att hitta något ens på försvarligt avstånd....*suck*
Nämen, vänta nu!!! Sandnes! Sandnes i Norge! Om jag inte helt missminner mig så har jag ju faktiskt ett stycke son utplacerad där!!! Eller han har ju placerat sig själv där, och om jag riktigt formulerar mig väl, så kanske det blir veckans höjdpunkt för honom att leta reda på en inredningsbutik i Sandnes och köpa en liten M-kanna åt Mor sin...
...jag menar ifall han funderat och grubblat sig sönder på vad hans Mor skulle önska sig till Morsdag...;)
Typ.
Och när han nu sedan är ute och shoppar loss för sina surt förvärvade kronor så misstycker jag inte om han packar ner ett par av dessa dynor heller!
Jag menar, kannan måste ju resa mjukt för att inte gå sönder...;)
Inte sant?
Och blått ÄR ju ganska fint, egentligen - inte sant?
Ha en skön vecka alla!
P&K
M.

Inga kommentarer: