FÖRÄLSKAD OCH YR...


...kan man vara nåt annat när häggen doftar, äppelblommen slår ut? Yr av alla dofter...och nästan lite småförälskad.....i......


"Honom"

Det är bara för mig att erkänna; sommartid (och annars också för den delen) är jag inte överdrivet förtjust i dammsugning. Men just sommartid har jag så himla svårt att slita mig från tusen andra roligare sysslor och släpa mig inomhus för att...dammsuga! *yäk* rent ut sagt.

Och så hittade jag då honom.....utrustad med dirt detect...



Han är aktiv och kan tänka själv.....han är relativt tyst av sig faktiskt . Han är självgående och får resultat till stånd, och renlig är han. Och så fixar han själv det här med att energisätta sig mellan arbetspassen.
Dessutom är han mörk och stilig!


Han är bara alldeles ljuvlig! När jag kommer hem från jobbet (eller ibland medan jag är på jobbet) snurrar han runt härhemma och städar för mig. Bara genom att trycka på knappen går han genast ivrigt igång och förverkligar sig själv.

Ibland medan jag njuter av en sallad i kvällsolen ute i trädgården!

Varför, varför upptäcker jag denna underbara varelse först nu?
Ha ett skönt veckoslut alla sötnosar!


Jag vet inte om man på riktigt KAN bli förälskad i en teknisk apparat, men mycket nära är det...
Och varför skulle man inte det? När våren är som vackrast? Bli lite kär och yr?
Sommarvärmen har skämt bort oss nu i tio dagar sådär, och oj vad bortskämd man kan bli....av sol och värme - och av att nån dammsugar för en;)
kram på er :)
M.
p.s. "Han" är just så fantastisk som han lovar....säger en som inte brukar syssla med reklam på bloggen....;) Hahahahaa. Men "Han" är värd ett eget litet inlägg! Jag lovar!

3 kommentarer:

S o F sa...

Ha, ha - underbart kul inlägg!

Jag tror faktiskt att jag är lite småkär i en teknisk pryl också.
Nämligen grästrimmern som jag köpte förra året.
Kan inte fatta att jag har slitit så i många år med att hålla på med olika trädgårdssaxar för att klippa runt olika land i trädgården. Vilket j...la jobb.

Men min trimmer...å vad den är bra! ;)
Den går att vrida så att den klipper både vågrätt och horisontellt, som är mycket användbart vid vissa tillfällen.

Så jag tror jag förstår din glädje/kärlek över denna din älskade...pryl. :)

Ha det riktigt gott!

♥Min Eden♥ sa...

Åhh, jag förstår dig precis... :D Jag har ju ett förhållande med min mjuka stenhammare :D

Sirkka sa...

Jag skulle kunna tänka mig att bli kär i en sån apparat också, som städar åt en. Det skulle ju vara ljuvligt!