OCH DET ÄR BARA REGN HOS MEJ...

...eller nästan i allafall. Det är knappast riktigt så, men jag tycker att är jag på jobb så skiner solen, är jag ledig så regnar det...
Fredag kväll, och jag hade planerat lite smått optimistiskt att jag skulle njutit av kvällssolen, burit fram lite utekrukor, fyllt dem färdigt med mylla så att jag sedan så fort värmen skulle behaga infinna sig kunde kasta i dem lite fina sommarblommor...
...hmmm, istället sitter jag vid köksbordet och ser regnet formligen vräka ner utanför!!!
Nåväl, det är bara att snällt plocka fram lite ljus, tända en brasa och värma sig framför den. Nu och då kan jag gå ut på verandan och stoppa näsan i rosen som så förfärligt gärna ville flytta hem till mig...så där bara!??!
Och om man riktigt noga kisar, sätter på sig glasögonen, eller plockar fram förstoringsglaset så ser man att det g r ö n s k a r utanför (!) fönstret!!!
Snart, snart sätter klematisen fart och sedan syrenen och rönnen och björken och och och...
Kan inte hjälpas att man blir lite otålig när allt detta bara dröjer...
Talade idag med lillungen när vi kom hemkörande i bilen om det här med tålamod. Jag uttryckte mig väl på något vis som så att han upplevde att jag sade att jag har ett fantastiskt tålamod.
- Men mamma, du har ju inget tålamod alls!
- Va? VAAA? Har inte jag???
Och jag som tycker att jag numera är den mest tålmodiga person som finns - nästan i alla fall.
Det är bara att bita i det sura äpplet och inse att från barn får man höra sanningen...
Vadådå, inget tålamod alls? fnys!
Men jag är onekligen aningen benägen att ge honom liiiite rätt, när jag sitter här och ser regnet vräka ner...och jag har hört att det utlovats sommarvärme till nästa vecka.
Jag VILL inte vänta längre! Jag vill ha varmt NU!!! och sol!!!
Basta!
Tack!
Brasvärme i all ära, men det börjar kännas lite krystat nu...
Vill inte alls lyssna på alla klimatskeptiker som säger att medeltemperaturen inte alls kommer att stiga utan att vi tvärtom går en ny istid till mötes.
(fast det andra alternativet är väl inte så bra det heller...)
Det var så tusan det - börjar "nåt"" tulla på vår korta sommar, ja då förlorar jag mitt tålamod på allvar!!!
(...och gör vadå undrar ni.....ja, krhm..inte vet jag så här nu, men nåt!)
NU blir det i allafall "Så skall det låta" i denna kalla kåta...
...och det är bara regn hos mig!
kram M.

2 kommentarer:

S o F sa...

Hi, hi, tålamod är inte nån större dygd hos mig heller.
Fast jag tyckte det blev liiite bättre när vi fick barn - men det är väl bäst att inte fråga barnen. ;)

Tycker det låter som en riktig mysig kväll hos dig i alla fall, innemys och regndroppar mot rutorna.
Sånt gillar jag.

Ha det gott i helgen men håll i hatten!

Sirkka sa...

Trots regnandet: du har fina bilder i din blogg! Och om det tröstar litet, så kan jag berätta, att det är kallt här, blåsigt och så kallt, att man vill inte vara ute alls. Ha ett bra veckoslut.