SOMMARVÄRMEVARDAG...

Gäääääässsp...visst är det något speciellt med dessa första sommarvarma dagar? Jag kommer direkt in i en annan rytm, en annan "verklighet".
I verkliga verkligheten kastade jag mig i bilen och körde till närmaste plantskola, där jag förmodligen betedde mig som en våryr humla med akut shopaholicanfall...
Örter, sommarblommor.....aaaaah!
I år har jag PLANERAT och TÄNKT att temat skulle vara vitt - i allafall tills jag blir förförd av någon underbar blomma i någon annan färg...just så lättflörtad är jag när det gäller blommor!
Hur är det med er? Håller ni er till ett (nytt) tema varje år, eller kör ni med gamla säkra kort från år till år?
Känner ni värmen? Jag är helt vimsig av en sol och en temperatur som börjar på en tvåa...
det betyder middagar ute, grillat, underbara sallader, god och bra mat! Slowfood när det är som bäst!
Och i lärkträdet intill uteplatsen ger Herr Flugsnappare järnet för att förföra Henne!
Love is in the air!
Härligt!
kram
M.

2 kommentarer:

S o F sa...

Vad pratar du om? ;)

Här är det 3 grader, blåsigt och regn. Kallt som bara den...

Men jag har förstått av bloggare som precis som du bor lite mer norrut att det har varit riktigt somrigt hos er idag. Grattis!

Hoppas att det fortsätter så för er hela helgen.
(men det sämre vädret har redan nått Stockholm har jag hört...)

Hoppas att du får en lång, fin och skön helg!

Home No.1 sa...

Hej M tänkte på dig i dag när jag såg på kartan 26 grader varmt däråt ditt håll...kram A.