SOMMAR SOM INTE TAR SLUT


Man kan inte alls fatta att det redan är en bit in i september, sommaren bara fortsätter 
och fortsätter! Kvällarna är fortsatt varma, dagarna nästan heta. Det är endast
tidiga morgnar då dimman stannar kvar efter natten som man kan ana hösten. 
Och björklöven som börjat dala. Det passar inte alls ihop med värmeböljan som vi har. 
Eller indiansommar heter det kanske? 

Sitter igen på den lokala Strandbistron och väntar på att en tvättmaskin
skall bli klar. De skall stänga för säsongen efter den här inkommande helgen. 
Det packas ner utemöbler och partytält rivs. Utanför dörren har det redan samlats
en liten hög torra löv som vinden samlat ihop. 


Hösten är kransarnas tid, tänkte inte knyta någon större krans, 
men fick för mig att klippa lite kråkris och fästa runt den där ståltrådskransen
i vilken man kan fästa ett äpple, eller en talgboll, för fåglarna. 
Inbillar mig att fåglarna kanske har det trevligare att greppa 
ringen om den inte är så hal. Kanske de inte bryr sig? 
Men jag kan känna att jag brytt mig. Heh! 

Till helgen skall vi få gäster till stugan. Det skall bli 
god mat med dels släktingar som kommit över från Sverige och så
ett par som vi känt i evigheter. Skall bli så mysigt när man ännu kan
sitta ute och njuta av solnedgången. 

Vilken sommar det varit! Vilken början på september! 

Kram Maggi

 

Inga kommentarer: