VACKRASTE KVÄLLEN


Det är torsdagskväll, har precis kommit från bastun och sitter på 
den öppna verandan i nattsärken med en tröja över axlarna och 
undrar hur det ens är möjligt att det är en så här underbart, ljuvlig kväll. 
Bilden är visserligen från igår kväll, men det ser ut att bli en lika fin, 
och varm kväll i kväll. 

Har ätit den sista grillkorven som legat i frysen och väntat på lämplig
tidpunkt för grillkorv. Det var idag det. När barnen var små startade vi 
alltid upp första besöket på våren med bastu och grillad korv. 
Hur lämpligt är det inte av avsluta säsongen med det samma? 
Traditioner må vara banala, men det är kanske de som är de bästa ändå?

Idag har jag packat ihop mitt distanskontor för att starta upp det hemma 
i lägenheten nästa vecka. Idag har jag också tömt skafferiet på sådant som skall
tas hem, packat ner alla onödiga kläder som jag hade med mig - och knappt använt. 

Idag köpte jag också kattmat och kattsand för att i morgon är dagen då 
jag får åka efter vår lilla kattunge! Jag varnar redan nu för kattbildsbombning
i alla fall den närmaste tiden! 

Skall bli så intressant att stifta bekantskap med en ny varelse. 
Kommer hon att gilla att åka bil till exempel? Av mina katter
har ungefär hälften tyckt att det är okej, medan andra hälften har skrikit som
små stuckna grisar om de blivit inlåsta i en kattbur - och o ve och fasa - i en bil! 

Känner efter om det känns lite vemodigt att lämna stugan? 
Jo, det gör det, för det har onekligen varit en annorlunda sommar då vi
faktiskt bott heltid på stugan. Även om jag kommer att komma hit ännu
en sväng i höst (med eller utan katt, heh) så känns uppbrottet mer än det brukar. 
Annorlunda. 

Nu skall jag gå in och tända en brasa. Inte för att det är kallt. 
Men för att det är så jädrans mysigt! 

Kram Maggi

 

Inga kommentarer: