LÖKFROSSA


Här ser ni förresten hur tätt intill skogen den lilla trädgården är. 
Bakom "växthuslådan", som för tillfället skyddar tomatplantorna mot
alldeles för kalla vindar och få värmegrader, breder skogen ut sig. 
Där börjar hjortarna rike. Och mitt är alldeles intill. 
Har varit mycket glad och överraskad över hur bra medlet mot hjortangrepp,
Trico Garden, faktiskt funkar, för alla tulpaner som jag lite upproriskt
mot oddsen att de skulle överleva valde att plantera har blommat. 
Och som de har blommat! 

Som så många andra börjar jag ju nog längta efter lite sommarvärme, men 
om man nu skall krysta fram något gott med kylan så är det en utdragen
blomning bland vårblommorna. 
Det gillar vi ju. 



I morgon skall tomaterna få flytta ut - de håller på och spränger taket
i den lilla växthuslådan. Istället skall jag fylla lådan med olika örter.
De skall få ha ett skyddande tak över sig här ute på den blåsiga udden. 

Nu skall jag ta på mig en varm tröja, sätta mig i kvällssolen och 
läsa en stund. Gubben är på stugan och jag hemma än. 
Skall fixa en del löpande ärenden i morgon bitti innan jag
styr bilen mot stugan jag med. 


Inga kommentarer: