LITE ÖVERRASKANDE SKALL VI TALA OM SMINK


Nu är jag alltså riktigt rejält utanför min kunskaps- och bekvämlighetszon. 
Har aldrig varit så där speciellt intresserad av smink generellt, men har
nog sminkat mig smått under alla mina vuxna år då jag vill se vårdad ut på jobbet. 
(och ibland också på fritiden, heh). 

Mitt problem är att jag har en extremt torr hy som jag aldrig riktigt hittat en bra 
foundation som skulle vara naturlig, men ändå lugna ner färgerna i huden. 
Och med åren har de ju kommit små veck i huden - skrynklor kallas de visst - som
gör det än svårare att hitta rätt i make up-djungeln. 
I synnerhet de där finfina spåren av tilltagande ålder runt och under ögonen ser ju inte kloka
ut om man tar i för mycket med någon foundation. 
Dessutom är jag en otålig sminkare. Hänger säkert ihop med ett visst ointresse så 
fort och behändigt skall det gå. Inga krångligheter. 
Följaktligen är jag inte heller den som man ser hängande på kosmetik-avdelningarna
så vad allt det finns på marknaden är rätt oklart för mig. 

Men eftersom jag har lite pippi på att hitta små förpackningar av sådant
jag behöver ta med mig på resor eller också bara till stugan råkade jag hitta
både maskara och ögonbrynsgel 
(jo, med åldern har jag fått ta till detta för att hålla mina bångstyriga strån ens lite i schack) 
i miniförpackning av ett märke som jag inte hört om tidigare. 
Det fanns också en "testkit" med små förpackningar av fuktighetskräm och 
något serum av örter. Lät lite som överkurs i mina öron, men tänkte att 
jag testar. Och wow alltså. Vilken fin produkt. 

Blev ju förstås nyfiken på detta märke, bareMinerals och läste på. 
Det är alltså en slags natursmink, baserat på naturliga mineraler. 
Tänkte att jag kanske borde ge detta en chans, så jag köpte deras
grundprodukt Original Loose Mineral Foundation. 
För de som är lika obevandrade i denna värld
som jag så är det ett slags puder som när man med en borste lätt
snurrar/gnuggar den på huden bli som en vanlig foundation. 
Ju mer man "gnuggar" desto mer täckande blir den. 
Tar ett tag innan man fattar galoppen. 

Men nu är jag helt såld! 

Återgår nog aldrig till diverse kletiga, smetiga smörjor.
Har aldrig varit speciellt märkestrogen, men nu känner jag att det
här är min grej. Under vintern har jag fyllt på med lite andra produkter
ur deras sortiment, och inte en gång har jag blivit besviken. 
(Och nej, det betalar inte för detta - om nu någon trodde det, heh). 

Ville helt enkelt bara dela med mig hur nöjd jag är att hittat deras produkter. 
Och ett extra plus för de produkter som man får i rese-storlek. 
Så ja, om det finns likasinnade som jag; med torr hy, inte så stort sminkintresse men
som ändå vill få till en make up då det känns så, då kan jag bara varmt rekommendera 
bareMinerals produkter. 

Ett lite udda inlägg kanske. 
Men idag blev det så. 



 

Inga kommentarer: