ESC-YRA


Det att det har blivit en ESC- och Käärijä-yra
av sällan skådade mått i år. 
Jag gillade inte låten alls från början, hade en annan låt i
uttagningarna som var tusen gånger mer passande för min musiksmak, 
men jag har lärt mig att tycka om Cha-cha-chaa-låten. 

Känns nästan som om allt som går att klä i grönt är klätt i grönt. 
Och egentligen tycker jag att det ju är ganska härligt med
en sådan här hype över det hela. 
Hur det går är kanske en bisak ändå. Många har bara haft
barnsligt, befriande roligt längs årets ESC. 
Jag också. 

Och det är just det jag älskar med ESC. 
Det är lättsint och glatt och show - för nog behöver vi det 
i våra liv lite var och en nu och då. 
Allt är lite galet och snyggt och påhittigt och
det hela är ju lite som att åka i en karusell på ett tivoli. 


Nå, själv landade jag på stugan i går och har en 
välförtjänt semestervecka framför mig. 
Gubben är väl så där lagom (o)intresserad av ESC. 
Men för att han nu inte skall missa att det är GRÖNT som gäller
i ESC i år så serverar jag idel grönt i form av chipsdipp, 
dryck och så. Grönt är skönt! 

Och så kommer ju röstningen i år att bli alldeles galet spännande. 
En riktig Finland-Sverige landskap kommer det nog att bli!
Och vad är bättre än det? 
Kanske bara en ishockey VM-final match med samma
motparter. Sverige är förmodligen den mest intressanta
motparten i de flesta tävlingar. 
Lite som så där man är med sina syskon. 
Man älskar ju dem, men ett litet gnabb och tävlande om vem 
som är bäst kan nu aldrig skada. 

Eller hur? 



Inga kommentarer: