NÄMEN VA FAAAAAAN...


 ...det snöar igen. 

Tyckte att fjolårets kalla vår var ganska så utmanande för min själ och framför allt
för en hel del (läs alla) blomlökar som jag hade grävt ner i rabatten. 
Med en viss bävan ser jag att denna vår verkar ha lite samma tendenser och 
förutom att jag personligen är så  j ä v l a  trött på vintern så oroar jag mig 
en hel del över blomlökarna där ute i den våta, kalla jorden. 

Hittade en påse malt i skåpet, en påse som rätt snart skulle uppnå bäst före. 
Den måst man ju använda bort. 
Så det blev ett gäng sk. maltbröd. 
Passade på att göra en lite större sats av vilket det brev ett par "normal-stora" bröd, 
men också tre stycken mindre som kommer att bli perfekta till små 
uppskurna förrättsmunsbitar i sommar. 
(OM det nu blir någon sommar...eller ens vår...)

Men ja, det var i alla fall min fantasibild när jag bakade dessa. 




Inga kommentarer: