REGNAR DET SNART?


Sällan, om någonsin har jag så längtat efter regn i maj som i år. 
Visst är det fint med alla soldagar efter en lång och grå vinter, men 
naturen är verkligen knastertorr - redan i maj! 

Har faktiskt äntligen kommit åt att ta ut min vintersemester så 
njuter av stughäng i en veckas tid nu. Inte alls fel! 
Det är fortfarande ganska svalt så här vid havsbandet, och 
på sitt sätt tur det för skulle det vara sommarvärme så skulle
torkan vara ännu värre. 

Det har utlovats regn till kvällen, himlen är redan mulen och det finns
som en väntan i luften. Kollar in väder-appen och ser
att dessvärre verkar det komma mindre nederbörd än det som
utlovades ännu igår. Då planerade jag hur jag skulle
bädda ner mig i vår verandasoffa med en bok och bara lyssna till 
regnets sång. Skulle vara så mysigt. 
Och doften av ett maj-regn - finns det något bättre. 

Återstår att se hur lång den njutningen kommer att bli. 


Inga kommentarer: